GUIA DIDÀCTICA

 

Bon dia,

Probablement estàs davant de la primera webquest que preparis

pels nens i nenes en tota l'etapa escolar.

M'agradaria que tinguessis una experiència grata i t'animis a fer-ne
moltes més.

Volem mantenir un mateix format en totes les webquests succesives

per tal de facilitar el nou llenguatge informàtic, a través de les icones.

Haurem d'ajudar i animar en el nou coneixement de les icones.

 

Ha estat difícil un plantejament de la webquest infantil doncs ha de ser

molt visual i que no carregui d'informació.

Un treball on no es pot tocar, olorar, sentir...

per a nens i nenes tan petits era molt complicat.

 

He intentat suplir totes aquestes

carències al plantejar les activitats.

 

Un darrer consell: ajudeu a interpretar la webquest com un nou llenguatge.

Passarem a desglossar la webquest:

 

 

Orientacions:

Recomanada per a nens i nenes d'Educació Infantil

Procés:

 

El tema principal és: voleu fer natilles?

La tasca es divideix en tres parts:

1. Parlar de les natilles. Si han menjat mai natilles. Si les compren fetes o les fan a casa. Crear un interès i que preguntin a casa si saben com es fan. Mirar les propostes que fa la webquest:(vídeo, pàgines web i fotos)

2. Preparar les natilles a l'escola i menjar-les.

3 . Parlar i fer un mural amb fotos, textos i dibuixos.

 

Hi ha una proposta complementària de dues links que ens porten a les pàgines de joc de les cases de natilles "Dhul" i "edu365.com" que serviran de recordatori de l'activitat.

 

Tasca:

 

Hi haurà dos blocs d'activitats.

La primera serà l'eix de la webquest i la segona és opcional.

 

1. Hi ha tres activitats:

1.1. Mirem.

2.1. Fem natilles.

3.1. Parlem i fem un mural

 

2. Opcionals o d'ampliació:

2.1.Poden veure fotos d'altres nens i nenes que ja han fet natilles a l'escola.

2.2. La recepta

2.3. Podem fer altres tipus de natilles

2.4. Link a una pàgina on es pot veure com es fan altres tipus de natilles. (Que vegin que a Internet poden trobar tota mena d'informació).

2.5. Link a jocs de la casa Danone.

2.6. Link a jocs de edu365

 

Hauràs de tenir tots els estris i ingredients preparats en grups de cinc o sis nens/es. Cada grup tindrà tot el material.

*Cal fotografiar tota l'elaboració. Fer preguntes sobre el que després hauran de respondre a l'avaluació: Gust de les coses, color, textura...

 

 

 

Les natilles:

 

Ingredients:

Cada sis nens i nenes: llet, sobres Potax, 4 cullarades de sucre.

Estris: un bol, una cullera petita, una cassola, una cullera de fusta.

Foc de gas o elèctric,o microones.

Recepta:

1. Desfer en un bol amb llet un sobre de Potax.

2. Posar la resta de llet a bullir a foc lent.

3. Quan bulli tirar la llet del bol amb el sobre Potax ben desfet.

4. Remanar amb la cullera de fusta fins que torni a bullir i apagar el foc.

5.Afegir 6 cullerades de sucre.

 

Altres natilles:

 

De la mateixa manera que les natilles normals podem fer altres combinacions: Natilles amb ou, xocolata, amb fruita...

 

Conversa:

 

Hi ha un vocabulari important que pots treballar:

A casa feu natilles o les compreu?

Qui menja natilles?

Qui sap fer natilles a casa?

Què necessitem? Què vol dir ingredients?

Quins estris farem servir? Què vol dir estris?

Quin gust té? són dolces o salades? Quin gust té la llet? Quin gust té la pols del sobre Potax...

Són clares o espesses, les natilles?

Per què la llet és blanca i es torna groga?

Són fredes o calentes?

Per què no podem tocar el foc?

Per què ens hem d'esperar a provar les natilles?

Què necessitem per menjar-les? A on les hem de posar?

 

*Hi ha una pàgina on es veuen nens i nenes menjant natilles. Ens pot servir per parlar...

 

El mural :

 

El mural tindrà 5 parts:

Buscar un títol
Ingredients estris preparació Menjada Opinions
fotos o dibuixos retolats. fotos o dibuixos retolats fotos retolades fotos retolades fotos i frases sobre gust, textura, color, temperatura.

Sempre acompanyarem textos amb escriptura natural.

 

Objectius curriculars:

 

1. Treballa les Tic a educació infantil.

2. Treballa el coneixement d'un mateix: en l'apartat dels sentits.

3. Interllenguatges. Llenguatge oral i escrit( conversa i etiquetes , llenguatge matemàtic( càlcul de mesures ), i llenguatge artístic (reproducció dels estris, ingredients i procés.)

 

Recursos

 

Relaciona i organitza l'ordinador amb feines molt bàsiques i quotidianes on desenvolupa el pensament constructivista.

Utilitzareu la càmera de fotos.

La impresora.

Un processador de textos. Word, per exemple.

 

Temporització:

 

Està pensat per fer-ho en el mínim de temps possible. Ja sabem que la consciència de temps dels nens i nenes petits és molt breu. Es podria fer durant una setmana, cada dia a la mateixa hora, per exemple, una tarda sencera.

 

Durarà tres sessions com a mínim i cinc com a màxim.

Es pot deixar la webquest preparada i ho poden revisar sempre que vulguin insertant un accés directe a la pantalla d'inici.

 

 

Suport:

 

El dia que es facin les natilles convindria tenir una persona de reforç. Si tens TEI ja està bé.

 

Conclusions:

 

Busca un títol

Fotografia els murals

Fes un llistat de les frases que facin els nens i nenes de com els ha anat fer les natilles. Si els ha agradat, si s'ho han passat bé, si a casa han provat de fer-ne.

Escriu alguna anècdota, alguna pífia...

Elabora un petit dossier perquè les famílies vegin el treball fet.

 

Comentaris:

 

Quan acabis la webquest seria el meu desig que fessis arribar els teus comentaris a:

mpalahi@xtec.cat

Si fas natilles pots enviar una foto representativa amb una frase i el nom de l'escola i les afegirem amb les altres fotos de nens i nenes que també han menjat natilles.

 

Avaluació:

 

A l'avaluació hi haurà uns Ítems on es respondran segons la cohessió o el nivell de grup que tinguis.

També hi haurà dos tipus de qüestionari. Un molt senzill i un altre de més complet.

El qüestionari és un quadre de doble entrada. Hi ha 2 dos respostes vàlides: Sí i No.

Si el responeu tots i totes junts el pots ampliar i enganxar les enganxines.

Si el proposes individual pots imprimir-te unes quantes icones del Sí i No i que les tinguin retallades i en dues piletes.

 

El qüestionari:

1. Saps què hem preparat?

2. Saps quins ingredients necessitem per fer natilles?

3. Saps com es preparen les natilles?

4. Saps quin gust tenen les natilles?

5. Saps quin color tenen les natilles?

6. Quin aspecte tenen les natilles?

7. Saps què necessitem per menjar natilles?

8. Saps quan estan fredes o calentes les natilles?

9. Saps com s'escriu natilles?

10. T'ha agradat fer natilles?

* Model de avaluació imprimible i enganxines.

estan en pdf.

5 preguntes

10 preguntes o pots afegir més.

enganxines

es poden imprimir també des de l'apartat de l'avaluació: